Jamen då jag var hemma igen efter några intensiva dagar i London. Vi har gått över 6 mil på 3 dagar.....Jo det är sant. Att hänga med en tonårstjej på Oxfords street är en tuff utmaning. Tror inte vi har missat en enda affär....Men visst har vi även hunnit med lite av de vanliga sevärdheterna. Allt har fungerat klockrent och vi kände oss så duktiga då vi klev av flyget på Midlanda. Vi har då åkt från Midlanda till Arlanda och vidare med flyg till Heathrow och sen express tåget in till Paddington.  Och självklart tvärtom då vi åkte hem.

Har varit i London några gånger tidigare så jag vet att standarden på rummen inte alltid är så bra, för vi bor ju inte på lyxhotellen precis, men det här hotellet slog nog alla rekord. Såg så fint ut från utsidan men sen....... 7 trappor upp och ingen hiss eller bärhjälp. Det luktade både inpyrd rök och mögel. Bara varmt vatten korta stunder, och ingen hårtork. En decimeter hög med damm bakom sängen. En heltäcknings matta som förmodligen någon blind hade lagt in. Toaletten var så liten så då jag böjde mig fram för att tvätta mig så fick jag öppna dörren så rumpan fick plats. Det var svinhalt på golvet där inne...drog med handen över golvet och blev vit av damm. Men vi skulle ju bara sova där så.....men första natten vaknade jag av att jag hade så konstig liggställning. Så jag kliver upp och lyfter på dynan och ser ett plockepinn. Ja kolla själv....

Denna säng var oskön...

Men utifrån såg det ju fint ut.

Våren hade kommit en liten bit längre än hemma. Här står Emelie i Hyde Park som vi genade genom för vi skulle ju hälsa på hos drottningen.

Då vi kom fram till denna mur som hade en gigantisk taggtråd uppe på sig så förstod vi att vi var nära.

Kolla... hon hade hissat flaggan för att visa att hon verkligen var hemma men....

Så såg vi att hon fick främmande så vi gick vidare.

Kom så fram till Big Ben. Som ni vet så är det ju namnet på klockan i tornet till House of parlament. Den är nästan 100 meter hög. Den har 4 klockor så det hördes verkligen då den slog. Den är nu 150 år och går alltid rätt (nästan)

Nu var vi ju framme vid Themsen och kunde se över till det stora Pariserhjulet London Eye. Om man nu skulle vilja åka den så skulle man få 40 kilometers utsikt i alla väderstreck.

Nu hade vi inte tid och lust med det utan vandrade vidare till Trafalgar square.

Så kom vi fram till denna restaurang och blev ju självklart skithungrig....

Efter att ha laddat med lite mat så kikade vi runt vid Piccadilly cirkus och var taggade för lite shopping.

Men först ett besök i China Town

Då jag tidigare varit till Harrods och vet att min plånbok är alldeles för tunn så besökte vi ett annat känt varuhus som ligger på Regent Street. Det är Liberty som grundades redan 1875. Jätte häftigt men tyvärr åt helsike för  dyrt även där....

Så det fick bli Oxford street och lite mer vanliga shoppingställen.

Ja så fortsatte det den dan...affär efter affär.....Men gissa vem som somnade ovaggad den kvällen och med ett leende på läpparna?

Ja det var lite kortfattat om vår tripp till London. Ett tack till finaste Emelie som stod ut med sin farmor i flera dagar och som tog hand om mig då mina Engelska kunskaper inte är de bästa.